ORGANY I OSOBY SPRAWUJĄCE FUNKCJE I ICH KOMPETENCJE
Dyrektor Centrum – Pan Zbigniew Andrzejewski
Rada Centrum
MEDYCZNE STUDIUM ZAWODOWE im. PCK
Organami Szkoły są:
- Dyrektor,
- Rada Pedagogiczna,
- Samorząd Uczniowski.
Poszczególne organy Szkoły działają na podstawie Ustawy o systemie oświaty oraz odpowiednich regulaminów.
Wszystkie organy wchodzące w skład Szkoły planują swoja działalność na dany rok szkolny.
Dyrektor
Działalnością Szkoły kieruje Dyrektor i w wyznaczonych zakresach kompetencji jego zastępca. Dyrektor :
- jest przełożonym wszystkich pracowników Szkoły i pełni wobec nich rolę pracodawcy,
- ustala i zatwierdza dla pracowników Szkoły zakresy czynności i kompetencji,
- nadzoruje opracowanie dokumentów programowo – organizacyjnych Szkoły,
- przewodniczy Radzie Pedagogicznej,
- sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracownikami pedagogicznymi Szkoły,
- zarządza majątkiem i środkami finansowymi Szkoły,
- sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno – gospodarczą Szkoły,
- sprawuje nadzór nad zapewnieniem odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
Dyrektor z mocy prawa:
- wydaje polecenia służbowe wszystkim pracownikom Szkoły,
- premiuje, nagradza i motywuje pracowników zgodnie z „Regulaminem Pracy i Płacy”,
- udziela kar porządkowych zgodnie z Kodeksem Pracy,
- dokonuje formalnej oceny pracy nauczycieli i innych pracowników,
- przyjmuje i skreśla uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- decyduje o wewnętrznej organizacji pracy szkoły i jej bieżącym funkcjonowaniu,
- reprezentuje Szkołę na zewnątrz.
Rada Pedagogiczna
W Szkole działa Rada Pedagogiczna, która jest organem kolegialnym, powołanymdo opiniowania, rozpatrywania, oceniania i rozstrzygania spraw związanych z realizacją ich statutowych zadań, zwłaszcza zaś dotyczących kształcenia, wychowania i działalności opiekuńczej.
Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor.
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą obowiązkowo wszyscy zatrudnieni nauczyciele, nauczyciele bibliotekarze oraz kierownik Internatu. Rada Pedagogiczna działa w oparciu o Regulamin przyjęty w Medycznym Studium Zawodowym im. PCK.
Samorząd Uczniowski
W Szkole działa Samorząd Uczniowski.
Samorząd Uczniowski jest reprezentantem wszystkich uczniów Szkoły.
Samorząd Uczniowski gromadzi fundusze pochodzące z dobrowolnych składek oraz innych źródeł na koncie w banku, o których wydatkowaniu decyduje z Radą Uczniów Samorządu w porozumieniu z Dyrektorem.
Samorząd Uczniowski może przedstawiać Dyrektorowi i Radzie Pedagogicznej wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, w szczególności dotyczące realizacji podstawowych praw uczniów.
Samorząd Uczniowski bierze aktywny udział w szczególności w:
- realizacji pracy środowiskowej Szkoły,
- promocji Szkoły,
- optymalizacji warunków nauki w Szkole,
- organizacji czasu wolnego uczniów.
W Szkole utworzone są stanowiska:
Kierownika/-ów szkolenia praktycznego,
Kierownika Internatu.
Do zadań kierownika szkolenie praktycznego w szczególności należy:
- organizacja, nadzór i koordynacja praktycznej nauki zawodu,
- utrzymanie stałych kontaktów z zakładami, w których odbywają się praktyki zawodowe uczniów Szkoły,
- wnioskowanie do Dyrektora w sprawach doboru zakładów pracy i przygotowanie propozycji umów o praktyczną naukę zawodu oraz składanie sprawozdania z ich realizacji,
- przygotowywanie formalnie uczniów do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu,
- sporządzanie i rozliczenie finansowe praktycznej nauki zawodu,
- inne prace zlecone przez Dyrektora.
Do zadań Kierownika Internatu w szczególności należy:
- kierowanie i koordynowanie korzystania uczniów z Internatu,
- nadzorowanie racjonalną gospodarkę mieniem Internatu,
- dbanie o przestrzeganie regulaminu Internatu,
- zapewnianie mieszkańcom Internatu pomocy w uzyskaniu opieki lekarskiej w nagłych zachorowaniach,
- w porozumieniu z Dyrektorem planowanie remontów bieżących i kapitalnych oraz wymianę wyposażenia Internatu,
- uczestniczenie w inwentaryzacji i kasacji w Internacie,
- wykonywanie innych prac związanych z funkcjonowaniem Internatu zlecone przez przełożonych.
POLICEALNA SZKOŁA SŁUŻB SPOŁECZNYCH I MEDYCZNYCH DLA DOROSŁYCH NR 2 W POZNANIU
Organami Szkoły są:
- Dyrektor,
- Rada Pedagogiczna,
- Samorząd Słuchaczy.
Poszczególne organy Szkoły działają na podstawie Ustawy o systemie oświaty oraz odpowiednich regulaminów.
Wszystkie organy wchodzące w skład Szkoły planują swoja działalność na dany rok szkolny.
Dyrektor:
Działalnością Szkoły kieruje Dyrektor i w wyznaczonych zakresach kompetencji jego zastępca. Dyrektor:
- jest przełożonym wszystkich pracowników Szkoły i pełni wobec nich rolę pracodawcy,
- ustala i zatwierdza dla pracowników Szkoły zakresy czynności i kompetencji,
- nadzoruje opracowanie dokumentów programowo – organizacyjnych Szkoły,
- przewodniczy Radzie Pedagogicznej,
- sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracownikami pedagogicznymi Szkoły,
- zarządza majątkiem i środkami finansowymi Szkoły,
- sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno – gospodarczą Szkoły,
- sprawuje nadzór nad zapewnieniem odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
Dyrektor z mocy prawa:
- wydaje polecenia służbowe wszystkim pracownikom Szkoły,
- premiuje, nagradza i motywuje pracowników zgodnie z „Regulaminem Pracy i Płacy”,
- udziela kar porządkowych zgodnie z Kodeksem Pracy,
- dokonuje formalnej oceny pracy nauczycieli i innych pracowników,
- przyjmuje i skreśla uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- decyduje o wewnętrznej organizacji pracy szkoły i jej bieżącym funkcjonowaniu,
- reprezentuje Szkołę na zewnątrz.
Rada Pedagogiczna
W Szkole działa Rada Pedagogiczna, która jest organem kolegialnym, powołanym do opiniowania, rozpatrywania, oceniania i rozstrzygania spraw związanych z realizacją ich statutowych zadań, zwłaszcza zaś dotyczących kształcenia, wychowania i działalności opiekuńczej.
Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły.
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą obowiązkowo wszyscy zatrudnieni nauczyciele, nauczyciele bibliotekarze oraz kierownik Internatu.
Rada Pedagogiczna działa w oparciu o regulamin przyjęty w Policealnej Szkole Służb Społecznych i Medycznych dla Dorosłych nr 2 w Poznaniu.
Samorząd Słuchaczy
Samorząd Słuchaczy jest reprezentantem wszystkich słuchaczy Szkoły.
Samorząd Słuchaczy gromadzi fundusze pochodzące z dobrowolnych składek oraz innych źródeł na koncie w banku, o których wydatkowaniu decyduje z Radą Słuchaczy Samorządu w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły.
Samorząd Słuchaczy może przedstawiać Dyrektorowi Szkoły i Radzie Pedagogicznej wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, w szczególności dotyczące realizacji podstawowych praw słuchaczy.
Samorząd Słuchaczy bierze aktywny udział w szczególności w:
- realizacji pracy środowiskowej Szkoły,
- promocji Szkoły,
- optymalizacji warunków nauki w Szkołę,
- organizacji czasu wolnego słuchaczy.
W Szkole utworzone są stanowisko:
Kierownika szkolenia praktycznego.
Do zadań kierownika szkolenie praktycznego w szczególności należy:
- organizacja, nadzór i koordynacja praktycznej nauki zawodu,
- utrzymanie stałych kontaktów z zakładami, w których odbywają się praktyki zawodowe słuchaczy Szkoły,
- wnioskowanie do Dyrektora w sprawach doboru zakładów pracy i przygotowanie propozycji umów o praktyczną naukę zawodu oraz składanie sprawozdania z ich realizacji,
- przygotowywanie formalnie słuchaczy do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu,
- sporządzanie i rozliczenie finansowe praktycznej nauki zawodu,
- inne prace zlecone przez Dyrektora.
KOLEGIUM PRACOWNIKÓW SŁUŻB SPOŁECZNYCH
Organami Kolegium są:
- Dyrektor Kolegium
- Rada Programowa.
Kompetencje Dyrektora w zakresie kierowania działalnością Kolegium:
- kieruje bieżącą działalnością Kolegium oraz reprezentuje kolegium na zewnątrz,
- sprawuje nadzór pedagogiczny nad nauczycielami Kolegium,
- sprawuje ogólną opiekę nad słuchaczami Kolegium,
- realizuje uchwały Rady Programowej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących,
- dysponuje środkami określonymi w planie rzeczowo – finansowym Kolegium i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę Kolegium,
- określa organizację roku szkolnego,
- jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Kolegium nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.
Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
- zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Kolegium,
- przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Kolegium,
- występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Programowej,
- odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników Kolegium,
- Dyrektor w wykonaniu swoich zadań współpracuje z Radą Programowej, opiekunem naukowo – dydaktycznym, samorządem słuchaczy oraz innymi nauczycielami pełniącymi funkcje kierownicze w Kolegium,
- sprawując nadzór nad nauczycielami Kolegium, współpracuje z opiekunem naukowo-dydaktycznym lub z innym wyznaczonym przez rektora przedstawicielem uczelni sprawującej opiekę naukowo – dydaktyczną oraz Wielkopolskim Kuratorem Oświaty,
- powierzania stanowisk kierowniczych lub odwoływania ze stanowisk kierowniczych w uzgodnieniu z organem prowadzącym.
Rada Programowa
W Kolegium działa Rada Programowa powoływana przez organ prowadzący na wniosek dyrektora kolegium.
W skład Rady Programowej wchodzą:
- Dyrektor jako jej przewodniczący,
- Opiekun naukowo – dydaktyczny,
- Kierownicy praktyk zawodowych,
- Przedstawiciele nauczycieli
- Przedstawiciel organu prowadzącego,
- Przedstawiciel samorządu słuchaczy wybrany przez ogół słuchaczy,
- Inne osoby powołane na wniosek Dyrektora.
Kompetencje Rady Programowej:
- ustalanie ogólnych kierunków działania Kolegium,
- uchwalanie statutu,
- uchwalanie zasad i trybu przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego, w tym odwoławczego oraz sposobu i terminu ogłaszania warunków rekrutacji,
- uchwalanie regulaminu kształcenia,
- ustalanie kryteriów oceniania, zaliczania zajęć i praktyk oraz zdawania egzaminów,
- uchwalanie planów i programów nauczania,
- określanie sposobu sprawowania nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami, standardów wymagań i narzędzi pomiaru,
- zatwierdzanie planów pracy Kolegium,
- opiniowanie planu rzeczowo – finansowego Kolegium,
- przyjmowanie rocznego sprawozdania dyrektora z działalności Kolegium,
- opiniowanie wniosków dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
- podejmowanie uchwał w innych sprawach określonych w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej w sprawie kolegiów pracowników służb społecznych lub statucie Kolegium.
W Kolegium utworzone jest stanowisko :
Kierownika praktyk zawodowych
Do kompetencji kierownika praktyk należy:
- opracowywanie form praktyk zawodowych oraz nadzór nad ich przebiegiem,
- przygotowywanie porozumień o prowadzeniu praktyk zawodowych z osobami kierującymi jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami oraz innymi instytucjami i organizacjami działającymi w zakresie pomocy społecznej i pracy socjalnej,
- prowadzenie zajęć dydaktycznych w wymiarze określonym odrębnymi przepisami.
CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO NR 2 W POZNANIU
Organami Kolegium są:
- Dyrektor Centrum.
- Rada Pedagogiczna.
Dyrektor
Na czele Centrum Kształcenia Ustawicznego w Poznaniu stoi Dyrektor WSCKZiU nr 2 w Poznaniu.
Dyrektor kieruje procesem kształcenia, organizuje i kontroluje pracę zespołu pedagogicznego, osób zatrudnionych w CKU i jest ich bezpośrednim przełożonym.
Dyrektor w szczególności:
- kieruje działalnością CKU i reprezentuje je na zewnątrz, zatrudnia i zwalnia nauczycieli i pozostałych pracowników CKU zgodnie z obowiązującymi przepisami – Kartą Nauczyciela i Kodeksem Pracy,
- odpowiada za stan organizacyjny CKU i sprawuje nadzór pedagogiczny nad nauczycielami,
- dysponuje środkami określonymi w planie finansowym i ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wykorzystanie tych środków,
- organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę CKU,
- realizuje uchwały Rady Pedagogicznej CKU podjęte w ramach jej kompetencji,
- wnioskuje o przyznanie pracownikom nagród, odznaczeń i wyróżnień oraz stosuje kary porządkowe wobec nauczycieli i pracowników niepedagogicznych,
- wykonuje inne zadania wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych,
- zapewnia należyty stan higieniczno-sanitarny oraz dba o rozwój bazy dydaktycznej CKU.
Rada Pedagogiczna
Rada Pedagogiczna jest organem kolegialnym powołanym do rozpatrywania spraw związanych z całokształtem statutowej działalności CKU w ramach swoich kompetencji.
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w CKU.
W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby zaproszone przez jej przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.
Rada Pedagogiczna obraduje na zebraniach plenarnych organizowanych przed rozpoczęciem roku szkolnego oraz w miarę potrzeb bieżących.
Kompetencje Rady Pedagogicznej określa Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 roku, poz. 59).
Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności
W Centrum utworzone jest stanowisko:
Kierownika kursów zawodowych
Kierownik kursów w szczególności:
- organizuje pracę w zakresie realizowanych zadań statutowych CKU,
- przygotowuje programy, harmonogramy, plany zajęć dydaktycznych kursów realizowanych w CKU,
- nadzoruje pod względem merytorycznym zadania wykonywane w ramach CKU i jest odpowiedzialny za prawidłową ich realizację,
- współpraca z pracodawcami/przedsiębiorstwami oraz szkołami zawodowymi, w tym współpraca z instytucjami i pracodawcami w celu dopasowania oferty indywidualnej pod każdego odbiorcę,
- przygotowanie pracodawców i ich zespołów na współpracę z młodzieżą i osobami dorosłymi w celu pozyskiwania staży i praktyk zawodowych,
- współpracuje z pracodawcami w ramach kształcenia zawodowego oraz monitoruje lokalny rynek pracy w zakresie potrzeb szkoleniowych CKU,
- pozyskuje partnerów osoby prowadzące zajęcia do współpracy przy realizacji kursów i szkoleń,
- odpowiada za przygotowywanie egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w ramach Kkz realizowanych w CKU,
- przygotowuje i przedstawia Dyrektorowi kosztorysów; przedstawia propozycję zapotrzebowania związanego z zakupami w CKU,
- monitoruje możliwości pozyskiwania środków na finansowanie projektów szkoleniowych ze środków m.in.: UE oraz programów rządowych,
- przygotowuje materiały, sprawozdania i analizy z działań CKU,
- informuje Dyrektora o nowych możliwościach osiągnięcia celów i realizacji zadań,
- informuje Dyrektora o stanie prowadzonych spraw i ewentualnie o napotkanych trudnościach,
- monitoruje oraz prowadzi ewaluację działań realizowanych przez CKU,
- realizuje zadania powierzone w ramach swoich kompetencji przez Dyrektora.